DiTra

Klæder virksomheder på til digital transformation

Virksomhed
DiTra

Hvad vi lavede
Hjemmeside, SEO, Hosting

Sektor
Digital Transformation

Lokation
København, Danmark

DiTra​​:
Hvem er de og deres koncept?

DiTra er en virksomhed som beskæftiger sig med digital transformation for nogle af Danmarks og verdens største virksomheder. Til dagligt ledes virksomheden af Bjarne Schøn som bedst kendes som manden der var alt om hvordan digital transformation kan være med til at øge en virksomheds produktivitet og virksomheden kommercielle indsats.

DiTra er en konsulentvirksomhed som hjælper virksomheder med at komme på plads i en digital verden, hvor mere og mere skal være digitalt og hvor kunderne nu også kommer digitalt.

Grundinformationer​

DiTra's grundlægger og daglige leder er Bjarne Schøn. Bjarne har i over 20 år hjulpet virksomheder gennem den digitale transformation som virksomheder skal gennem. Virksomhederne som bjarne har hjulpet tæller blandt andet virksomheder som, Microsoft, IBM, Novo Nordisk, Tesco og Maersk.

Bjarne er desuden kendt som serieiværksætter og har stiftet og opbygget fire startups - alle med fokus på det digitale. Heraf er to nu globale virksomheder og to er mere "traditionelle" startups, hvoraf den ene opnåede at blive global markedsleder på blot 4½ år.

Hjemmeside​

DiTra havde som så mange andre virksomheder købt en hjemmeside af nogle der kunne det hele på den halve tid og hvor det hele bare ville spille uden problemer. Desværre - og sådan er det tit - så var det vist en sandhed med modifikationer. DiTra havde nemlig købt en hjemmeside, der ikke kunne redigeres, som var langsom og som ikke havde de samme muligheder for at ranke godt på Google, som virksomheden ellers var blevet sat i udsigt.

Arbejdet gik derfor på at få konventeret virksomhedens købte hjemmeside over i WordPress med Elementor som grundbygger, så hjemmesiden nemt og enkelt kunne redigeres og tilføjes ting.

Søgemaskineoptimering​

Ligesom alle andre kunder, hvor SEO ikke har haft noget som helst fokus, handler det om at skabe en solid data erfaring og forstå kunderne og virksomheden. Derfor gik første måned af SEO samarbejdet med, at forstå virksomheden, kunderne og dermed lægge en strategi for resten af SEO forløbet, så vi hurtigt kunne komme til tops på Google.

Efter selve forståelsesfasen, gik vi derfor i krig med alle de lavt hængende frugter og sikrede at virksomheden fik lagt sig på nogle søgeord der var lette at ranke på, men selvfølgelig også dem hvor der var mest trafik. En sund og god blanding mellem short-tail søgeord og long-tail søgeord udgjorde vores søgeordsstrategi gav hurtigt frugt og vi kunne stille og roligt arbejde videre med vores content plan, samt vores back-link plan, som sammen gjorde, at DiTra hurtigt kom til at ligge godt og solidt på flere søgeord på Google.

Skal du være vores næste case? ​

Uanset hvordan og hvorledes vi kan hjælpe dig, så er vi klar til at tage snakken med dig. Udfyld formularen og bliv kontaktet indenfor 24 timer eller giv os et direkte kald og snak med os omkring din opgave.

Når du trykker send, acceptere du vores privatlivsvilkår

Lad os tale om dit projekt!

Indtast dine oplysninger og så vender vi tilbage indenfor 24 timer

Når du trykker send, acceptere du vores privatlivsvilkår